Ürün Portföyü' nedir?



Bir ürün portföyü, bir şirketin sunduğu tüm ürün veya hizmetlerin toplanmasıdır. Ürün portföyü analizi, hisse senedi türü, şirket büyüme beklentileri, kar marjı sürücüleri, gelir katkıları, piyasa liderliği ve operasyonel risk hakkında detaylı görüş Kredi hesaplamasağlayabilir. Bu, yatırımcıların veya şirket içi finansal planlamayı destekleyen analistlerin sermaye araştırması yürüten yatırımcılar için çok önemlidir
Ürün Portföyü' BAŞLAMA
Ürün portföyü, finansal analizin önemli bir unsuru, çünkü bağlam ve taneciklik sağlıyor. Yatırımcılar uzun vadeli değer stokları ve kısa vadeli büyüme fırsatları arasında ayrım yapabilir . Portföy analizi aynı zamanda yatırımcıların etkin modelleme için gerekli olan finansal performansın belirli unsurlarını azaltmalarını da sağlar.
Ürün Portföyü ve Olgun Şirketler
Olgun şirketler genellikle çeşitlendirilmiş ürün portföylerine sahiptir. İç ürün geliştirme ve satın almalar zaman içinde portföy büyüklüğüne katkıda bulunur ve daha büyük işletmeler daha geniş bir teklifin pazarlanmasını desteklemek için altyapıya sahiptir. Coğrafi genişleme aynı zamanda şehirler veya ülkeler arasında popülerlik gösteren ürünlerle birlikte bir ürün portföyünü de arttırabilir. Çeşitlendirme, düşüş riskini azaltırken büyüme potansiyelini azaltma eğilimindedir, bu nedenle olgun firmalar daha az operasyonel volatilite sergileme eğilimindedir. Bu, hisse senedi değerlemesindeki spekülasyon miktarını azaltır. Proctor & Gamble Company, Bounty, Crest ve Tide dahil olmak üzere 65 farklı, tanınmış kişisel ve ev eşyası markasıyla böyle bir şirketin örneğidir.
Ürün Portföyü ve Büyüme Şirketleri
Küçük portföyleri olan daha genç firmalar ana ürünlerinin performansına daha fazla maruz kalmaktadırlar ki bu da operasyonel volatilitenin artmasına neden olabilir. Daha fazla risk ve daha yüksek büyüme potansiyeli daha spekülatif özkaynak değerlemesine yol açar. Bir ürün portföyündeki çeşitli bileşenler, farklı fiyat dinamikleri, üretim maliyetleri veya pazarlama talepleri olduğu için genellikle farklı marjlara sahiptir.
Portföy ve Karlılık
Bir portföyün çeşitli bileşenleri farklı pazar dinamikleriyle karşı karşıyadır ve alt çizgiye tutarsız bir şekilde katkıda bulunabilir . Bir firmanın pazar payı , Kredi hesaplama  teklifinin bölümleri arasında farklılık gösterebilir; daha baskın ürünler genellikle portföyün yüksek büyüme bölümlerinden farklı stratejiler gerektirir . Değişen bir satış karması, marjlar portföyde değiştiğinde, alt satır için önemli sonuçlar doğurabilir.
Şirketler genellikle düşük performans gösteren ve kâr getirmeyen ürünleri yeniden pazarlar veya yeniden yapılandırabilirler. Bu, portföy analizi gerektiren bir stratejidir. En çok gelire katkıda bulunan ürünler genellikle kısa vadeli finansal analizler için en önemli olanlardır ve portföyün bu amiral gemisi unsurlarındaki değişiklikler performansı önemli ölçüde etkiler. Apple, Inc., çeşitli elektronik cihazlar sunmasıyla tanınmaktadır, ancak iPhone, en üst satır ve sonuçların en önemli sürücüsüdür. Akıllı telefon, Haziran 2018'den itibaren toplam şirket satışlarının% Kredi hesaplama 62'sinden fazlasını sağladı. Bu, performansının dizüstü bilgisayar, iPad veya App Store'dan daha anlamlı olduğu anlamına geliyor.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Perikondrium nedir?

Ürün Portföyü' nedir?

Ürogenital Sistem Nedir?