Ürün Portföyü' nedir?
Bir ürün portföyü, bir şirketin sunduğu tüm ürün veya
hizmetlerin toplanmasıdır. Ürün portföyü analizi, hisse senedi türü, şirket
büyüme beklentileri, kar marjı sürücüleri, gelir katkıları, piyasa liderliği ve
operasyonel risk hakkında detaylı görüş Kredi hesaplamasağlayabilir.
Bu, yatırımcıların veya şirket içi finansal planlamayı destekleyen analistlerin
sermaye araştırması yürüten yatırımcılar için çok önemlidir
Ürün Portföyü' BAŞLAMA
Ürün portföyü, finansal analizin önemli bir unsuru, çünkü
bağlam ve taneciklik sağlıyor. Yatırımcılar uzun vadeli değer stokları ve kısa
vadeli büyüme fırsatları arasında ayrım yapabilir . Portföy analizi aynı
zamanda yatırımcıların etkin modelleme için gerekli olan finansal performansın
belirli unsurlarını azaltmalarını da sağlar.
Ürün Portföyü ve Olgun Şirketler
Olgun şirketler genellikle çeşitlendirilmiş ürün
portföylerine sahiptir. İç ürün geliştirme ve satın almalar zaman içinde
portföy büyüklüğüne katkıda bulunur ve daha büyük işletmeler daha geniş bir
teklifin pazarlanmasını desteklemek için altyapıya sahiptir. Coğrafi genişleme
aynı zamanda şehirler veya ülkeler arasında popülerlik gösteren ürünlerle
birlikte bir ürün portföyünü de arttırabilir. Çeşitlendirme, düşüş riskini
azaltırken büyüme potansiyelini azaltma eğilimindedir, bu nedenle olgun
firmalar daha az operasyonel volatilite sergileme eğilimindedir. Bu, hisse
senedi değerlemesindeki spekülasyon miktarını azaltır. Proctor & Gamble
Company, Bounty, Crest ve Tide dahil olmak üzere 65 farklı, tanınmış kişisel ve
ev eşyası markasıyla böyle bir şirketin örneğidir.
Ürün Portföyü ve Büyüme Şirketleri
Küçük portföyleri olan daha genç firmalar ana ürünlerinin
performansına daha fazla maruz kalmaktadırlar ki bu da operasyonel
volatilitenin artmasına neden olabilir. Daha fazla risk ve daha yüksek büyüme
potansiyeli daha spekülatif özkaynak değerlemesine yol açar. Bir ürün
portföyündeki çeşitli bileşenler, farklı fiyat dinamikleri, üretim maliyetleri
veya pazarlama talepleri olduğu için genellikle farklı marjlara sahiptir.
Portföy ve Karlılık
Bir portföyün çeşitli bileşenleri farklı pazar
dinamikleriyle karşı karşıyadır ve alt çizgiye tutarsız bir şekilde katkıda
bulunabilir . Bir firmanın pazar payı , Kredi hesaplama
teklifinin bölümleri arasında farklılık
gösterebilir; daha baskın ürünler genellikle portföyün yüksek büyüme
bölümlerinden farklı stratejiler gerektirir . Değişen bir satış karması,
marjlar portföyde değiştiğinde, alt satır için önemli sonuçlar doğurabilir.
Şirketler genellikle düşük performans gösteren ve kâr
getirmeyen ürünleri yeniden pazarlar veya yeniden yapılandırabilirler. Bu,
portföy analizi gerektiren bir stratejidir. En çok gelire katkıda bulunan
ürünler genellikle kısa vadeli finansal analizler için en önemli olanlardır ve
portföyün bu amiral gemisi unsurlarındaki değişiklikler performansı önemli
ölçüde etkiler. Apple, Inc., çeşitli elektronik cihazlar sunmasıyla
tanınmaktadır, ancak iPhone, en üst satır ve sonuçların en önemli sürücüsüdür.
Akıllı telefon, Haziran 2018'den itibaren toplam şirket satışlarının% Kredi hesaplama
62'sinden fazlasını sağladı. Bu, performansının dizüstü bilgisayar, iPad veya
App Store'dan daha anlamlı olduğu anlamına geliyor.
Yorumlar
Yorum Gönder